xuling-in-china.reismee.nl

Naar het paleis van de keizer!

Vandaag zijn we eerst naar gemeentehuis geweest, omdat mijn ouders contracten moesten tekenen. Fu Cheng moest hier ook zijn en zijn hand in een rood stempelspul wrijven omdat ze ook een hand afdruk van hem moesten hebben. Daarna zijn we in de auto gestapt om naar de notaris te gaan en daar moesten mijn ouders weer een contract tekenen. Nadat we naar de notaris waren geweest gingen we de auto in om naar het paleis te rijden waar de keizer eerst woonde. Toen we er bijna waren gingen we eerst de auto parkeren. Na de auto parkeren liepen we naar de kassa om kaartjes te gaan kopen. Toen we de kaartjes hadden gingen we naar de ingang en gaven de kaartjes. Toen we binnen waren liepen we op een pleintje en gingen we door een mini poortje en kwamen op een groot plein terecht en er waren allemaal kleine huisjes met de spullen van de keizer. Er stond tussen twee huisjes een best wel groot kanon. Aan het einde van het plein stond een grote tempel en daarin stond zijn troon. Toen we op een ander pleintje aankwamen waren daar allemaal kantoortjes. En toen we doorliepen moesten we op een hoge trap lopen en kwamen we in kleine open ruimte waar je even kon uitrusten. Toen we de trap afliepen kwamen we op een plein terecht waar een tempel stond waar allemaal een soort van stoeltjes en tafeltjes stonden. Daarna was er een klein souvenir winkeltje en daar gingen we even kijken. Maar we hebben uiteindelijk niks gekocht. Je moest toen naar boven op een trap en daar was een tempel met de kamer van zijn baby die maar 6 maanden leefde. Dat kwam omdat de baby een ziekte had. Daarna kwam je weer op een plein en daar moest je weer met een trap naar beneden en kwam je bij de uitgang. Ik vond het erg mooi en leuk. Uiteindelijk gingen we nog naar een klein tentje om nog wat te gaan drinken. Na het drinken gingen we de auto in om naar het hotel te rijden. We bleven nog best lang in het hotel om nog wat huiswerk te gaan maken en nog iets kleins te eten. Na een tijdje gingen we eten bij een Koreaans restaurant. Na het eten gingen we naar het hotel rijden en ons klaar maken voor de nacht. Morgen ga ik naar het kindertehuis waar Fu Cheng 6 jaar heeft gewoond. Ik ben wel benieuwd waar Fu Cheng woonde. Het is aan zee. Daar boeken we dan ook een hotel en blijven we 1 nachtje slapen. Dat is ook erg leuk. We zijn dan vrijdag terug. En dan de volgende dag gaan we naar Beijing en daar blijven we nog 1 weekje.